RAMOWY PLAN DNIA – GRUPA SMERFY
na rok szkolny 2017/2018
7:00-9:00 |
Schodzenie się dzieci. |
Zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy niewielkim udziale nauczycielki. |
Zabawy indywidualne i w grupach. |
Korzystanie z gier i układanek stolikowych. |
Zabawy według zainteresowań z uwzględnieniem rozwoju procesów poznawczych. |
Czynności dowolne podejmowane przez dzieci i inspirowane przez nauczycielkę . |
9:00-9:30 |
Zabawy zorganizowane w kole. |
Zabawy integracyjne i muzyczno-ruchowe. |
Zabawy ruchowe wynikające z własnej aktywności i potrzeb dziecka. |
Ćwiczenia poranne. |
9:30-10:15 |
Czynności organizacyjno-porządkowe. Śniadanie: |
1. przygotowanie do śniadania – wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych |
2. czynności samoobsługowe |
3. doskonalenie umiejętności samodzielnego i estetycznego spożywania posiłku kulturalne zachowanie się przy stole |
10:15-11:00 |
Zajęcia dydaktyczne wspierające całościowy rozwój dziecka według wybranego programu wychowania przedszkolnego. |
11:00-12:00 |
Spacer, zabawy dowolne na placu przedszkolnym lub w sali, zabawy ruchowe.
Zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci z wykorzystaniem zabawek ogrodowych i sprzętu sportowego. Zabawy dowolne w sali oparte na spontanicznej aktywności dziecka. |
12:00-12:30 |
Czynności organizacyjno-porządkowe. Obiad: |
1. wdrażanie do samoobsługi |
2. wyrabianie umiejętności prawidłowego korzystania z urządzeń sanitarnych |
3. praca nad prawidłowym posługiwaniem się sztućcami |
4. zwrócenie uwagi na dokładne żucie pokarmów oraz przezwyciężanie niechęci do niektórych potraw pogadanki na temat zdrowego sposobu odżywiania się i przedszkolnego savoir-vivru |
12:30-13:00 |
Zabawy relaksacyjne: |
1. wyciszenie dzieci za pomocą wybranych technik relaksacyjnych |
2. odpoczynek/bajkoterapia/-słuchanie opowiadań nauczycielki na podstawie literatury dziecięcej i terapeutycznej |
13:00-15:00 |
Tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności, zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych. |
Zabawy wg zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, |
inne w kącikach zainteresowań. |
Zabawy integracyjne. |
Zabawy muzyczno-ruchowe. |
Czynności porządkowe w sali. |
Rozchodzenie się dzieci . |